Η τηλεοπτική σειρά του Netflix έχει δεχθεί πολύ καλές κριτικές ως επί το πλείστο και βρίσκεται στις τάσεις. Δίκαια; Αυτό θα το διαβάσεις παρακάτω.

cheatsheet.com

Περίληψη: Η σειρά αποτυπώνει την σκληρότητα των στερεοτύπων των κλειστών κοινωνιών, ειδικά απέναντι στις γυναίκες, όπως τη βιώνει η Έστι, μια 19χρονη, μέλος της υπερορθόδοξης κοινότητας Εβραίων των χασιδιστών του Μπρούκλιν. Η Έστι, παντρεύεται αναγκαστικά τον Γιάνκι, ένα άνδρα που της «δόθηκε», χωρίς τη δική της συγκατάθεση. Η ηρωίδα, ένα παιδί, που απ’ τη μια μέρα στην άλλη χρίζεται ξαφνικά γυναίκα και σύζυγος, ωριμάζει πρόωρα και αρχίζει να αμφιταλαντεύεται στο ηθικό και στο ανήθικο που της επιβάλλει η σκληροπυρηνική κοινότητά της. Παλεύοντας με τα ίδια της τα θέλω, αποφασίζει να αποδράσει και να μεταβεί στο Βερολίνο, για μια νέα αρχή. Εκεί αντιμέτωπη με έναν πρωτόγνωρο κόσμο, ξένο για την ίδια, αφού η κοινωνία στην οποία ζούσε δεν είχε επαφή με τον έξω κόσμο, βλέπουμε την προσπάθειά της να επιβιώσει και να κατακτήσει τα όνειρά της όπως να παίζει μουσική ή να σπουδάσει. Παράλληλα ο άνδρας της, με τη συνοδεία ενός ξαδέλφου του, του Μόισε, φθάνουν μέχρι και το Βερολίνο για να βάλουν τέλος στην «ατιμία» που προκάλεσε η  Έστι και να τη γυρίσουν πίσω, όμως η συνάντηση μεταξύ του ζευγαριού ήταν μάλλον απογοητευτική, ειδικά για τον Γιάνκι.

numero.com

Άποψη:

Πραγματικά, πρόκειται για την κριτική που με παίδεψε περισσότερο γιατί δεν ήμουν καν υποψιασμένος για το τι θα δω, πριν πατήσω το play. Κάπως έτσι ανορθόδοξα λοιπόν τελείωσε και πίσω της, μου άφησε μόνο ηχηρά μηνύματα. Το Unorthodox, δεν αφορά τη μαζική κατανάλωση, αλλά αποτελεί μια όαση στον κυκεώνα της εμπορικότητας και της «εύκολης» τηλεθέασης. Η σειρά, δεν αποτελεί απλώς ένα ρεαλιστικό ψυχογράφημα μιας καταπιεστικής κοινωνίας που μηδενίζει τα ανθρώπινα θέλω, αλλά στην πραγματικότητα είναι η ίδια η πορεία μιας γυναίκας προς την ελευθερία. Η Έστι, είναι πρότυπο γυναίκας, που δεν πνίγεται στις ασφυκτικές υποδείξεις της κοινωνίας της, αλλά παρά την καταπίεση, βρίσκει τρόπο να ονειρεύεται και διεκδικεί.

Αν είχα ένα Όσκαρ, θα το έδινα σε αυτή τη μικροσκοπική ηθοποιό από το Ισραήλ που την υποδύθηκε, τη Σίρα Χάς, που αξίζει την προσοχή μας, γιατί απέδωσε εξαιρετικά την βουβή απελπισία κάθε γυναίκας που ίσως βιώνει κάτι αντίστοιχο, χωρίς ακρότητες και υπερβολές. Εντυπωσιάστηκα από την εκφραστικότητα του προσώπου της, γιατί όλα τα συναισθήματά της, έφθαναν εύκολα σε εμάς.

static1.srcdn.com

Εκτός απ’ την ηθοποιό που ξεχωρίζει, αρκετά θα σοκαριστείς και από μερικές σκηνές που αποτυπώνουν αυτή την κοινωνική αδικία. Και ευτυχώς ή δυστυχώς, είναι πολλές. Για παράδειγμα η τραγελαφική σκηνή της απελευθέρωσης της Έστι, όπου βγάζει την περούκα -οι γυναίκες της κοινότητας πρέπει να ξυρίζουν το κεφάλι- και μπαίνει στη θάλασσα με τα παλιομοδίτικά ρούχα της, όταν τα υπόλοιπα παιδιά κολυμπούν με τα μαγιό.

nationeditions.com

Θα θυμώσεις με τον σχεδόν βιασμό της από τον άνδρα της, ο οποίος την αναγκάζει κάθε Παρασκευή να κάνουν έρωτα, καθ’ υπόδειξη της χασιδικής πίστης, που επιβάλλει την τεκνοποίηση ή με τη σκηνή του γάμου, όπου άνδρες και γυναίκες διασκεδάζουν ξεχωριστά και που ενώ το συναίσθημα που θα’ πρεπε να κυριαρχεί είναι η χαρά, φανερά νιώθουμε τόση λύπηση για το ζευγάρι που σχεδόν καταδικάζεται σε αιώνια φυλακή. 

i2.wp.com

ca-times.brightspotcdn.com

Τέλος, σχεδόν σπαράξαμε με τη σκηνή όπου ο Γιάνκι, τραγική φιγούρα κι αυτός, θύμα της πατριαρχικής κοινωνίας του που επιβάλλει τέτοιους ρόλους, συνειδητοποιεί το λάθος που έκανε με αποτέλεσμα να χάσει τη γυναίκα του, καθώς και το παιδί που εκείνη περίμενε (έγκυος).

Και όλα αυτά, γίνονται ακόμη πιο τραγικά, αν αναλογιστούμε πως περιέχουν ψήγματα αλήθειας, αφού η ιστορία απορρέει από την πραγματική ιστορία της Ντέμπορα Φέλντμαν που κατέγραψε η ίδια στο bestseller βιβλίο της «Unorthodox: The Scandalous Rejection of My Hasidic Roots». Όχι μόνο επειδή τα έγραψε η Ντέμπορα, αλλά επειδή τέτοιες κοινωνίες όπως η χασιδική Εβραϊκή κοινότητα, υπάρχουν ακόμα ανάμεσά μας και πλήττουν την ανθρώπινη ύπαρξη.

Για όλους αυτούς τους λόγους, η σειρά Unorthodox, δεν αποτελεί απλώς τη διεισδυτική περιγραφή συντηρητικών εθίμων και αντιλήψεων μιας κοινωνίας, αλλά τη λαμπρή ιστορία μιας γυναίκας επαναστάτριας, που πάει κόντρα στην προαποφασιμένη μοίρα της, υψώνει ανάστημα στην ανδροκρατία της κοινότητάς της και τολμά να ζήσει! Η Έστι, είναι μια νέα Ιωάννα της Λοραίνης, μια αναγεννημένη Φρίντα Κάλο, μια Σιμόν ντε Μπουβουάιρ της γενιάς της, γιατί όχι, και μια λευκή Όπρα Γουίνφρι ή μια Εβραία Μαλάλα Γιουσαφζάι.

Αυτό όμως που θέλω να τονίσω πριν την ξεκινήσει κανείς είναι πως, με ειλικρίνεια, η σειρά δεν είναι για όλους! Ενώ περνά μηνύματα ουσίας, πολλοί θα την βρουν βαρετή γιατί σε καμία περίπτωση δεν συμπεριλαμβάνει ούτε σκηνές δράσεις, ούτε εμπορικά σεξουαλικά κορμιά. Να τη δεις μόνο αν είσαι σε μουτ αυτοκριτικής και προβληματισμού για τα ανθρώπινα δικαιώματα και όταν είσαι σε θέση να κατανοήσεις το διαφορετικό, γιατί μέχρι κι αυτή η κοινότητα που επιδρά με αυτό τον σκληροπυρηνικό τρόπο στους ανθρώπους, αξίζει να την κατανοήσεις, γιατί πρόκειται για απόγονους Εβραίων που πέθαναν στο ολοκαύτωμα στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, που αν θέλετε «ξεσπούν» κάπως με το να επιβάλλουν αυστηρά κοινωνικά έθιμα και παραδόσεις στα μέλη τους. Σίγουρα δεν επικροτείται, αλλά αξίζουν μια «βοήθεια» αυτοί οι άνθρωποι για να ξεφύγουν απ’ αυτό τον ασφυκτικό κλοιό που οι ίδιοι δημιούργησαν. Αν αρνείσαι, τότε βάλε «Toy Boy».

Βαθμολογία: 8,5/10

Τρέιλερ:

***Απαγορεύεται η μερική ή ολόκληρη αναδημοσίευση του άρθρου σε άλλα sites χωρίς τη συγκατάθεση του beezdom.com

***Πηγή φωτογραφίας εξωφύλλου: miromedium.com


Like it? Share with your friends!

​Πες μας τη γνωμη σου...

ΑΓΑΠΩ! ΑΓΑΠΩ!
11
ΑΓΑΠΩ!
ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ! ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ!
0
ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ!
ΠΙΟ ΒΑΡΕΤΟ ΠΕΘΑΙΝΕΙΣ! ΠΙΟ ΒΑΡΕΤΟ ΠΕΘΑΙΝΕΙΣ!
1
ΠΙΟ ΒΑΡΕΤΟ ΠΕΘΑΙΝΕΙΣ!
ΔΑΚΡΥΣΑ... ΔΑΚΡΥΣΑ...
0
ΔΑΚΡΥΣΑ...
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΤΗΚΑ! ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΤΗΚΑ!
1
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΤΗΚΑ!
ΓΕΛΩ ΜΟΝΟΣ/Η ΜΟΥ! ΓΕΛΩ ΜΟΝΟΣ/Η ΜΟΥ!
0
ΓΕΛΩ ΜΟΝΟΣ/Η ΜΟΥ!