Ο πατέρας της επιστήμης της διαφήμισης, Ντέιβιντ Ογκίλβυ, είχε πει : «Η καλή διαφήμιση πουλά όταν αφαιρέσουμε την προσοχή του αγοραστή από το ίδιο προϊόν». Κι όντως… Τις περισσότερες φορές δεν μας ενδιαφέρει τόσο πολύ το προϊόν παρά μόνο η συσκευασία. Το ερώτημα πάραυτα είναι: Τι είναι αυτό που κάνει το προϊόν κάτι περισσότερο από ένα απλό παρασκεύασμα; Πώς μπορεί, επιστημονικά εννοείται, η προσοχή του καταναλωτή να στραφεί προς το προϊόν, χωρίς καν να το κοιτάξει?

alphanews.com

1. Μέγεθος

Όταν ένα κείμενο ή μια εικόνα είναι μικρά σε μέγεθος, τότε ο χρόνος εστίασης για τα μάτια μας είναι μεγάλος και ίσως να μην μπούμε καν στον κόπο να τα διαβάσουμε. Άρα οι μεγιστάνες έπρεπε να μεγαλώσουν σε μέγεθος, εκτός από τα προϊόντα τους, και τα διαφημιστικά τους. Εδώ είναι που μπαίνουν τα πανό και τα γνωστά σε όλους Billboards. Μεγάλα σχήματα και έντονα γράμματα είναι λίγα από τα σημεία που πρέπει να προσέξει ένας διαφημιστικός οίκος για να πετύχει εύκολη και γρήγορη εστίαση από τον αναγνώστη.

sidemen.com

2. Χρώμα

Το κάθε χρώμα έχει την δική του ένταση και συχνότητα εκπομπής προς το οπτικό νεύρο του εγκεφάλου. Τα πιο δυνατά και εύκολα  χρώματα που μπορούν να αποσπάσουν προσοχή είναι τα έντονα (κόκκινο, κίτρινο) και τα λιγότερο κουραστικά χρώματα σε αντίθεση (άσπρο – μαύρο). Γι’ αυτό σε παρουσιάσεις ή διαλέξεις είναι ευκολότερο να διαβάσει και να αποστηθίσει κάποιος σε άσπρο πλάνο με μαύρα γράμματα. Επίσης είναι ευκολότερο να διαβάσει κάποιος όταν υπάρχει αντίθεση ή διαφορά χρωμάτων λόγω της διαφοράς στην συχνότητα εκπομπής.

skygr.com

3. Απλό, αλλά περίπλοκο!

Το διάσημο σε όλους μας «Λιγότερο είναι περισσότερο» ή στα αγγλικά «Less is more» δεν έχει πάψει να λείπει από την καθημερινότητά μας. Κι αυτό γιατί όταν ο εγκέφαλος μας επεξεργάζεται μεγάλο μέγεθος πληροφοριών κουράζεται ευκολότερα. Κι όμως, σε μια διαφήμιση, μέσα από την τάξη και την απλότητα που προσφέρει, διαμορφώνεται έτσι ώστε να «παίζει» με τα στερεότυπα του εγκεφάλου. Ο λόγος στον τρόπο που το προϊόν εμφανίζεται λοξά στα δεξιά ή στα αριστερά, ή στο ότι δεν τοποθετείται εντελώς στο κέντρο του οπτικού μας πεδίου, προκαλεί την ψευδαίσθηση της ατέλειας και έτσι μας τραβά το ενδιαφέρον μέσα από ένα απλό αλλά περίπλοκο περιβάλλον.

pinterest.com

4. Kίνηση

Μια σωστή και επαγγελματική διαφήμιση πρέπει να έχει κίνηση. Κι όχι γιατί είναι κουλ ή ωραίο. Ως όντα που ανήκουν στο ζωικό βασίλειο, έχουμε ως έμφυτο το ένστικτο της θήρας. Έτσι, ό,τι κινείται μας αποσπά την προσοχή. Επομένως, μια διαφήμιση έχει περισσότερη αποτελεσματικότητα αν τοποθετηθεί σε αυτοκινητόδρομους ή στα ίδια τα αυτοκίνητα.

pinterest.com

5. Λογότυπο

Μια ωραία διαφήμιση δεν θα ήταν ολοκληρωμένη με ένα ωραίο λογότυπο. Αλλά δεν είναι το ωραίο που μας ενδιαφέρει. Βλέπετε, όλες οι μέθοδοι για να παροτρύνουμε τον αγοραστή να αγοράσει το προϊόν μας αποδίδουν μόνο όταν προωθείται η διευκόλυνση του εγκεφάλου μας στο να συλλέξει πληροφορίες. Ένα μισοφαγωμένο μήλο για παράδειγμα; Ή δύο λέξεις που μοιάζουν σε ένα έντονο κόκκινο κύκλο; Νομίζω καταλαβαίνετε τι θέλω να πω. Το σημαντικότερο είναι ότι το λογότυπο δεν αλλάζει και εμφανίζεται σε κάθε μια διαφήμιση, κάνοντας ευκολότερη την διαδικασία αναγνώρισης του προϊόντος από τον εγκέφαλό μας, είτε αυτό είναι ένα κινητό τηλέφωνο ή ένα αναψυκτικό.

pinterest.com

Ανακεφαλαιώνοντας, η διαφήμιση είναι ένας από τους σημαντικότερους στόχους που πρέπει να τεθούν σε μια επιχείρηση έτσι ώστε να επιτευχθεί ή μέγιστη επιτυχία του προϊόντος. Κι αυτό αποδεικνύεται με επιστημονικά δεδομένα. Την επόμενη φορά που θα στρέψετε το βλέμμα σας σε μια επιγραφή, παρατηρήστε λίγο πιο προσεκτικά.

Τι βλέπετε; Προϊόν ή διαφήμιση;


***Απαγορεύεται η μερική ή ολόκληρη αναδημοσίευση του άρθρου σε άλλα sites χωρίς τη συγκατάθεση του beezdom.com

***Πηγή φωτογραφίας εξωφύλλου: instaholic.com


Like it? Share with your friends!

​Πες μας τη γνωμη σου...

ΑΓΑΠΩ! ΑΓΑΠΩ!
3
ΑΓΑΠΩ!
ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ! ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ!
0
ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ!
ΠΙΟ ΒΑΡΕΤΟ ΠΕΘΑΙΝΕΙΣ! ΠΙΟ ΒΑΡΕΤΟ ΠΕΘΑΙΝΕΙΣ!
0
ΠΙΟ ΒΑΡΕΤΟ ΠΕΘΑΙΝΕΙΣ!
ΔΑΚΡΥΣΑ... ΔΑΚΡΥΣΑ...
0
ΔΑΚΡΥΣΑ...
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΤΗΚΑ! ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΤΗΚΑ!
4
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΤΗΚΑ!
ΓΕΛΩ ΜΟΝΟΣ/Η ΜΟΥ! ΓΕΛΩ ΜΟΝΟΣ/Η ΜΟΥ!
0
ΓΕΛΩ ΜΟΝΟΣ/Η ΜΟΥ!